vilket shiit!

hej på er, alla där ute. min helg har varit fylld med de ena efter de andra, men alltihopa började i fredags.
Jag kom hem till mamma och pappa, gjorde iordning tenizia för att rida ut en sväng, härligt väder var de ju oxå, hade väl ridit i en kvar eller så allt var lugnt, sen hörde hon något och fan själv flög i henne, hon börja stegra som ett as och gav sig heller inte men jag satt kvar(förvånad själv). hon lugna sig och då tänkte jag att då fortsätter vi min runda, men då gör hon en stegring till och orkar inte hålla upp sig så hon ramlar på sidan över mig. asså jag kan säga till er alla att de gör ganska ont att få 600 kg häst över sitt vänsterben :(. satte upp igen och red hem kände mig ganska så mörbultad. fick sätta en stödstrumpa på mitt ben för de börja svullna. tur att de finns ganska så snygga stödstrumpor nuför tiden:)

mamma kom hem från jobb tidigt den dagen så hopn fixa stallet till mig, jag fick ta en voltaren och gå och lägga mig. Typiskt att detta skulle hända just i fredes för jag skulle ju ut med jobb på kvällen, men tro de eller ej de gick faktiskt ganska bra att curla, men jag kände ju att jag hade mina begränsningar. efter curlingen åt vi julbord, gott! tack för en härlig kväll alla.

Kom hem vid halv två på natten, tänkte att jag skulle gå och lägga mig med tanke på att jag och darling skulle upp halv sex för att köra till ullared,men icke, precis när jag tänkte gå och lägga mig då ringde han och sa att de skulle vara efterfest hos oss, jiippi eller inte. men in kom darling, fjun och ida. andreas var jättestolt för han hade kissat på en polisbil, haha.

vi kom väl i säng vid tre skulle jag tro, sen var de bara att muntert gå upp 2 ½ timme senare.

När vi kom upp till ullared klockan åtta så var där redan som mattina säger tjuckt med folk, fan asså varför skulle alla handla när jag hade tänkt göra de, aja vi fick handlat nästan alla våra julklappar, skönt! nu slipper man stressen här hemma med att springa ikapp alla klappar.
Jag och lousie tog en paus och satte oss på en trälåda mitt inne på ullared, och kan ni gissa vem som kom då? till alla er som har sett ullared på 5:an, jag fick träffa morgan som jobbar på lagret, haha han kom körandes med en kärra. han sa hej och log, jag fråga louise om vu skulle be om en autograf med hon ville inte. och tur va de för 2 minuter senare kom där ett helt gäng med människor och skulle fotografera stackarn och be om autografer.

hem kom vi vid halv sex på kvällen, packa upp de vi hade handlat och sen däcka jag på soffan, danne kolla film.


Igår tvätta vi och satte upp julgardiner, ljusstakar och stjärnan:) ja jag vet att de är tidigt men nu slipper jag göra de nästa helg.

Sen bar de av till mamma och hästarna, vi fika lite och sen på kvällen åt vi kinamat med magnus och louise.

Idag sitter jag fortfarande med nackspärr och en massa huvudvärk, tror att de är sviter från min smäll i fredes, men va fan de kostar att ligga på topp. 


Ha de så bra allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0